התנגדות לצוואה בחיפה קריות והצפון

התנגדות לצוואה בחיפה

רוב האנשים אינם מעוניינים לגלות שנשארו מחוץ לצוואת קרוב משפחה, אבל לפעמים כשאדם מת וצוואתו מתגלה, זו המציאות, ובמקרה זה, אם הטיעונים שלהם מוצדקים, הם יכולים להגיש לבית המשפט לענייני משפחה מסמך התנגדות לצוואה בחיפה או בכל מקום בו הם נמצאים.

עורך דין בן ציון ראם, מומחה בדיני משפחה, מייצג אנשים שמעוניינים להתנגד לצוואה קיימת ומלווה אותם בתהליך עד להשגת התוצאות המבוקשות.

הצעדים שיש לנקוט בהם בתהליך התנגדות לצוואה בחיפה

התנגדות לצוואה בחיפה יכולה להתרחש כשמתברר שאנשים שהניחו שייכללו בצוואה, או שנאמר להם שייכללו בה, מגלים שהושארו מחוץ לצוואה. אם זה המקרה שלכם, יש כמה צעדים רגישים לזמן שאתם צריכים לנקוט בהם כדי לפחות להבהיר מה קרה – ולערער על הצוואה באמצעות ייצוג של עורך דין לדיני משפחה.

ברוב המקרים, תתבקשו להוכיח שהצוואה נכתבה תחת כפייה, ירידה ביכולת השכלית או הונאה מוחלטת כדי לפסול את תנאי הצוואה.

קבלת עותק של הצוואה

לכל מי שיוצר צוואה יש את המילה האחרונה לתוכן הצוואה והמוטבים הנקובים בה. אם אתם מאמינים שהרצון האחרון של המוריש השתנה, תחת כפיה או ירידה ביכולת המנטלית, ומעוניינים להגיש התנגדות לצוואה בחיפה, חשוב שתבינו איך מצב זה התרחש, ובקשו ממבצע הצוואה הנוכחית או מבית המשפט, לקבל עותק מהצוואה ומכל הגרסאות הקודמות לה, לצד רשימת נכסים.

שירותי עורך דין לדיני משפחה

עם השגת עותק הצוואה, יש להציג בפני עורך דין לדיני משפחה את הסיבות שלכם לפתוח בהליכי התנגדות לצוואה בחיפה. למוריש יש את הזכות לפזר את העיזבון לפי כל גחמה שתעלה על דעתו.

כדי לערער על הצוואה, יש להציג טיעונים מוצדקים, ולהוכיח באופן סביר שלמוריש אין את היכולת השכלית להבין מה התרחש בעת החתימה על הצוואה הנוכחית, שהופעל עליו לחץ לשנותה או שהצוואה לא עמדה בתקנות ולכן אינה חוקית.

עורך דין בן ציון ראם, מומחה בדיני משפחה וירושה, עם ניסיון של למעלה מעשרים שנים בתחום, ילווה אתכם בתהליך הגשת התנגדות לצוואה בחיפה, עד לסיום ההליך והשגת התוצאות המבוקשות.

התנגדות לצוואה בצפון

אף פעם אין זה קל לאבד אדם אהוב, אבל במקרה של חשד שהצוואה האחרונה של הנפטר אינה משקפת את רצונותיו האמיתיים, התקופה הרגשית הקשה הופכת להיות קשה יותר. במקרים אלו, ניתן להגיש התנגדות לצוואה בצפון או בכל מקום שיפוטי אחר, עם ייצוג של עורך דין לדיני משפחה וירושה.

עורך דין בן ציון ראם, מומחה לדיני משפחה וירושה מלווה ומייעץ לאנשים שזכויותיהם נפגעו בצוואה האחרונה של קרוב משפחה שנפטר, ומוכיח את הטיעונים עד להשגת התוצאות המבוקשות.

עילות להגשת התנגדות לצוואה בצפון

כדי שטיעוני התנגדות לצוואה בצפון יתקבלו על ידי בית המשפט, יש להוכיח את התנאים הבאים:

למנוח לא הייתה את היכולת הנפשית הנדרשת

ההנחה הראשונית היא שלאדם שערך את הצוואה הייתה יכולת נפשית. חוסר יכולת נקבע בהעדר אפשרות לקבלת החלטות עצמאיות בגלל פגיעה או הפרעה בתפקוד הנפש או המוח, ורק הוכחת טיעון זה יוביל לאפשרות קבלת התנגדות לצוואה בצפון על ידי בית המשפט.

בתביעה מסוג זה יש חשיבות מכרעת לתיעוד הרפואי של המנוח ולחוות דעתו של מומחה רפואי בעל הכשרה מתאימה.

המנוח לא הבין כראוי את תוכן הצוואה ולא אישר אותה

אם מתעורר חשדו של בית המשפט שהצוואה אינה קבילה, הצדדים שמבקשים להוכיח את תקפותה צריכים להציג ראיות לפיהן המנוח הבין היטב את תוכן הצוואה ואישר אותה. דוגמאות לנסיבות חשודות שעשויות להוביל את בית המשפט לאשר התנגדות לצוואה בצפון יכולות להיות כאשר המנוח:

• היה כבד שמיעה, או היה לו ליקוי בדיבור.

• היה לקוי ראייה.

• הוא לא התמצא בסביבה.

• היה שברירי או פגיע בדרך אחרת.

• הצוואה מכילה תנאים חריגים במיוחד.

• הצוואה נחתמה כביכול על ידי מישהו אחר.

השפעה בלתי הוגנת

בהקשר של עריכת צוואה, אין חזקה להשפעה בלתי הוגנת. בתהליך התנגדות לצוואה בצפון, אם יימצא כי צוואה אינה תקפה, יש לקבוע כי התרחשה השפעה בלתי הוגנת של ממש. על אלה המערערים על הצוואה להמציא ראיות מספקות כדי לשכנע את בית המשפט.

לעורך דין בן ציון ראם יש ניסיון של למעלה מעשרים שנים בדיני משפחה וירושה, והוא ילווה אתכם בתהליך ערעור על צוואה, עד להשגת התוצאות המבוקשות.

התנגדות לצוואה בקריות

צוואה אחרונה היא מסמך המציין את רצונו של נפטר לאחר מותו, והיא נחשבת לחלק חשוב בתכנון עיזבון, ולאופן חלוקת רכוש הנפטר למוטבים. חלק מהנהנים יקבלו עיזבונות ספציפיים, ואחרים יקבלו את העזבון השיורי (הנכסים הנותרים) בחלוקה לפי בחירת המוריש. אם לאחר קריאת הצוואה אתם מאמינים שחלקכם בירושה קופח, תוכלו להגיש התנגדות לצוואה בקריות, או בכל אזור שיפוטי אחר שבו אתם נמצאים.

עורך דין בן ציון ראם, מומחה בדיני משפחה וירושה, מלווה אנשים בתהליכי ערעורים על צוואות, עם הצגת הוכחות לאמיתות טענותיהם, או להעדר קבילות או חוקיות של הצוואה האחרונה.

מי יכול להגיש התנגדות לצוואה בקריות?

לאנשים הבאים, שמוגדרים "בעלי עניין" – יש זכות להגיש התנגדות לצוואה בקריות:

• המוטבים כבר צוינו בצוואה קודמת.

• מוטבים הנקובים בצוואה קודמת, שאינם מופיעים בנוסח האחרון של הצוואה, או שחלקם בעיזבון הצטמצם באופן משמעותי על ידי הצוואה החדשה.

• כל מי שלא נקוב בצוואה, אך מתוקף דיני צוואות וירושות יש לו זכות לרשת רכוש אם לא הייתה קיימת צוואה. זה בדרך כלל אומר בן זוג, ילד או קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

הוכחת טיעונים מוצדקים

עם קביעת מעמד משפטי להגיש התנגדות לצוואה בקריות, המערער צריך להציג גם סיבה טובה לערער על הצוואה. הוא נדרש להוכיח שמשהו לגבי אופן כתיבת הצוואה עשוי להיות בלתי חוקי; קיום צוואה פסולה מהווה עילה להתנגדות.

גם אם חלוקת הנכסים אינה הוגנת, ללא הוכחת סיבה מוצדקת, או הוכחה שהצוואה האחרונה אינה חוקית, ההתנגדות לא תתקבל על ידי בית המשפט לענייני משפחה.

בשורה התחתונה, צוואה אחרונה צריכה להיות חוקית ולהיערך באופן ברור

כדי למנוע מראש כל מקרה של התנגדות לצוואה בקריות, חשוב לערוך צוואה אחרונה חוקית ותקפה, באמצעות ליווי וייעוץ של עורך דין לדיני משפחה וירושה, כך שכל המוטבים שצריכים להיכלל בצוואה יקבלו את חלקם כדין.

עורך דין בן ציון ראם, מומחה בדיני משפחה וירושה, עם ניסיון של למעלה מעשרים שנים בתחום, מייעץ ללקוחותיו על עריכת צוואה קבילה ומלאה, עם נוסח ברור שאינו ניתן לפרשנויות, ובמידת הצורך מסייע באכיפת תנאי הצוואה במקרה של ערעור על תוכנה על ידי אחד מבני המשפחה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין גירושין בצפון

עורך דין גירושין בצפון מומלץ ובעל ניסיון הניירת הסופית עליה חותמים שני בני הזוג בתום גירושין כוללת את מסמכי גירושין. מסמכים אלה מורכבים בדרך כלל

קרא עוד >>